Je víc jak 5 opakování cardio?


Tak přesně tuhle otázku jsem si musel položit hned, jak jsem dostal tréninkový plán na tento týden. Původně jsem si myslel, že odpověď bude “ano”. Po odcvičení celého týdne musím odpověď přehodnotit na “rozhodně ano”. A myslím, že v následujících minimálně pár týdnech to nebude o moc lepší. Mít v jednom tréninku víc jak 80 opakování na bench, nebo mrtvolu? Zjevně to není problém. Ve finále to pro mě ale bylo lehčí, než jsem původně očekával. Kromě benche, kde jsem si věřil nejvíc a skončil s přepumpovanýma kozama, které by mi záviděla lecjaká kočička z fitka. Bohužel jsem nezvládnul všechna opakování na tlaky hlavou nahoru, z čehož David usoudil, že moje slabina budou vršky prsou. Takže předpokládám, že bude následovat destrukce této svalové partie a s tím spojené problémy s oblékáním košil atd.

Kromě bolesti svalů jsem si ale nějakým zázrakem “ublížil” i jinak. Po nekonečných seriích mrtvých tahů jsem ve sprše zjistil, že se mi podařilo rozedřít si holeně i přes podkolenky. Běžná potréninková sprcha, kde po dvouhodinovém tréninku přemýšlím, jestli se zvládnu doplazit domů, byla rázem okořeněná o pálení obou rozbolavělých nohou.

Abych tu ale pořád jenom nebrečel, tak ve finále byl trénink s nějakými zhruba 65% maximálek menší zátěž na tělo, než když jsem před soutěží pořád zvyšoval váhy a počet opakování většinou nepřekonal číslo 3. Tehdy jsem opravdu pocítil, co to znamená centrální nervová soustava. Oproti tomu jsem teď krásně regeneroval a celkově mezi tréninky nejsem tak vyčerpaný jako před soutěží.

Díky tomu jsem měl v sobotu dostatek energie na to, abych přítelkyni zkazil sobotní ráno a vytáhl ji s sebou na opravdové cardio. Takže v 9 ráno, 12 hodin od posledního tréninku jsme už byli opět ve fitku a 45 minut jsme se na páse modlili o shození alespoň pár gramů tuku. Nakonec jsme nebyli jediní nábožensky založení lidé ve fitku a boha rychlejšího metabolismu s námi vzývalo několik dalších lidí. I když v mém případě by se možná hodila i nějaká krvavá oběť, aby mi pomohl shodit pneumatiku, kterou jsem si zvlášť během prosince hezky vykrmil a díky tomu se na závodech nevlezl do váhovky.

Každopádně trénink o hodně opakováních mě bavil. Je to zase trochu změna, svaly jsou cítit jinak a trénink je také jinak náročný. Rozhodně bych ale neřekl, že je nějak významně méně náročný. Hlavně jsem ale rád, že jsem opět v tréninku, protože týden před a týden po závodech jsem skoro necvičil a už mi to chybělo. Radši jsem nedělal ani cardio, které teď rozhodně o víkendech zařadím. Kromě hubnutí má totiž spoustu dalších benefitů, zvlášť pro normální život a mým cílem rozhodně není skončit jako ufuněný obtloustlý powerlifter, kterej sice na jedničku zvedne nesmysl, ale jinak je nepoužitelnej a nedoběhne ani autobus.


zdroj: https://marapowerlifter.blogspot.com/

0 zobrazení
TABULKY VÝKONŮ
O NÁS

Všechna práva vyhrazena / #doplnejchpowerlifting

 kontakt - tel: +420 775 910 627, mail: doplnejch.office@gmail.com