Časté dotazy

1.Od kdy můžu začít se silovým trojbojem?

 

V silovém trojboji se může závodit od dne kdy zavodník/ce dosáhne věku 14-ti let. Osobně doporučiju se do věku 15-ti let věnovat všeobecnému rozvoji. Zde platí, že „děti nejsou jen malí dospělí“. Nemají plně vyvinutý organismus a je tedy nutné v tréninku dodržovat určité zásady, tak, aby nedošlo k poruchám vývoje. Děti nemají plně ukončený růst kostí, klouby teprve se formují a zpevňují. Postupně se vyvíjí se i psychika a vnímání. Dle Jansy a Dovalila (2009) se v každém věku vyvíjí jiná část dětského organismu a tím i jiná pohybová schopnost:

  • 6–11 let – rozvíjí se rychlost a obratnost, roste výkonnost, potřeba kolektivu, pravdomluvnost, čestnost, poctivost, formují se vlastnosti osobnosti, rozvíjí se paměť a myšlení, nemají dlouhodobé cíle, dokážou se plně soustředit 5-7 minut,

  • 6–7 let – je obdobím pohybového neklidu, rozvíjí se koordinace,

  • 8–10 let – je zlatý věk motoriky, rozvíjí se rychlostní schopnosti, rovnováha, pohybové kombinace,

  • 10–13 let – rozvíjí se pohyblivost a snadněji se učí technicky obtížné motorické cviky,

  • 11–15 let – přichází specializace ve sportu, diskoordinace, nerovnoměrný růst, introvertnost, emotivnost, napodobují dospělé, bouří se, zlepšuje se myšlení, schopnost abstrakce, logiky,

  • 12–14 let – je obdobím puberty, v této fázi je výrazně omezeno učení,

  • 15–18 (20) let – rozvíjí se síla a vytrvalost, je dokončena osifikace, může být vrchol sportovní výkonnosti, vzdorovitost, vzory ve sportu, snaha o nezávislost, racionalita, jedinec už chápe společenské souvislosti.


 

2. Jak se můžu dostat do týmu silového trojboje Doplnejch powerlifting?

 

Do našeho týmu se dostaneš po splnění několika kroků.

  • Vyplnění formuláře na našich oficiálních stránkách odkaz zde

  • Nalezení termínu konzultace odkaz zde

  • Vyplnění dotazníku na konzutaci, tuto konzulaci provádí David Lupač s každým nově příchozím členem/kou. Na základě této konzultace bude rozhodnuto o vstupu žadatele/ky do týmu Doplnejch powerlifitng.

 

3. Kolik musím zvedat abych mohl začít trénovat silový trojboj?

Není žádná minimální váha, která by omezovala vstup na závody v silovém trojboji. Ve většině případů je prvních 3-5 závodů o sbírání zkušeností a rozhodnutí jestli silový trojboj jako sport je právě to vhodné co závodník/ce chce dělat.

 

4. Kde najdu kalendář závodů na které bych mohl jet závodit?

 

Kalendář s vypsanými závody pořádaných Českým svazem silového trojboje je k nalezení na oficiálních stránkách svazu zde. Další závody jako například Deadlift challenge což je propagační závod a další pohárové závody jsou k nalezení zde.

TABULKY VÝKONŮ
O NÁS

Všechna práva vyhrazena / #doplnejchpowerlifting

 kontakt - tel: +420 775 910 627, mail: doplnejch.office@gmail.com